dinsdag 28 juli 2009

23 July

Zoals elke dag vetrekken we om 8u. Na 2uurtjes rijden waren we aangekomen in Shike waar we het fabriek 'Hongda' hebben bezocht. Er waren veel instortingen en volgens mij waren daar 6 of 7 mensen overleden door de aardbeving. Het meest bijzondere en interessante van deze bezoeking was dat we ook met de werkers van Hongda konden praten. Ik heb daar met een man gepraat die de aarbeving op 2 seconde na niet had overleefd. Hij werkt nu nog steeds bij Hongda bij het nieuwe fabriek en ook zoekt hij bruikbare materialen bij het oude fabriek die nog gebruikt kunnen worden.
Door hem kreeg ik een beter indruk hoe de aardbeving het leven van iemand kan veranderen.
 
In de middag gingen we naar een tijdelijke settlement. We hebben daar een paar klaslokalen bezocht. We hebben ook kinderen ontmoet die daar buiten speelden. Ik heb daar met een soort van nurse, een sphychiater en 3 kinderen kunnen praten over de aardbeving en hun current situation. Helaas had ik op die dag geen kleinigheidjes bij me voor de kinderen.
 

Send instant messages to your online friends http://uk.messenger.yahoo.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten